Oficina de Fanzines

uma vivência no Curso de Educação Profissional Técnica de Nível Médio em Enfermagem do IFNMG, Campus Januária

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47385/praxis.v15.n29.4154

Abstract

This article proposes to give visibility to an experience lived with students of the 4th Period of the Technical Professional Education Course of Middle Level in Nursing of the Instituto Federal Norte de Minas Gerais (IFNMG), Campus Januária from a fanzine workshop, whose objective was to to analyze the critical potential of this communicative resource in facing the contradictions of social reality. This is because working with fanzines is an opportunity to stimulate the creative and creative power of the subject, expressed in a free, artisanal and authorial way. In this way, bringing the Fanzine to the pedagogical space of professional and technological education is an opportunity to give voice to working class youth, promoting their role in the direction of building critical awareness.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Marcelo de Miranda Lacerda, IFNMG, Campus Pirapora

Doutor em Educação pela UNISINOS /RS, Mestre em Ciências da Educação: Especialização em Tecnologias Educativas pela Universidade de Trás-os- Montes e Alto Douro UTAD- Portugal (2012) Revalidado pela FAE- UFMG (2013). Possui graduação em CIÊNCIAS CONTÁBEIS pela Universidade Estadual de Montes Claros (2001), graduação em LETRAS ESPANHOL pela Universidade Estadual de Montes Claros (2001). Membro do GPe-dU: Grupo de Pesquisa Internacional Educação Digital da UNISINOS, do GRUPO DE ESTUDOS E PESQUISA: TRABALHO, EDUCAÇÃO E MEMÓRIA (ProfEPT IFNMG) e do Grupo de Pesquisa em Estudos Hispânicos e Ensino da UFRN. Atualmente é professor EBTT do Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Norte de Minas Gerais - IFNMG - Campus Pirapora/MG e Professor Permanente do ProfEPT/IFNMG e Professor Colaborador do PPGE/Unimontes/MG. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação a Distância e Linguística Aplicada atuando principalmente nas seguintes áreas: letramento digital, leitura e formação de professores, língua espanhola, gamificação, tecnologia e mídias sociais.

Published

2023-03-06