Using Off-Page SEO to improve a retail company’s positioning in internet searches

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47385/cadunifoa.v19.n54.4944

Keywords:

E-commerce, Digital Marketing, Off-Page SEO, Brand Position

Abstract

The evolution of technology, especially with the greater use of the internet by society, has reshaped the way companies and consumers communicate, sell and buy products. Thus, companies seek to quickly adapt to the new digital context, applying Digital Marketing tools that contribute to a greater visualization of their brands in search engines, such as Google Search. In this sense, this research aims to apply SEO Off-Page tools and analyze results obtained in terms of the positioning achieved by the company through the application of a case study in a retail company. Among the main results is the leadership in the search ranking obtained by 04 analyzed keywords, being in first position on the search page. And 15 others with placements between second and fourth positions in Google search. Through this application, it was possible to discuss and evaluate important factors for the ranking of a website in addition to the selection of correct keywords and expose the main improvements proposed for the company.

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Author Biography

Emerson Cleister Lima Muniz, Universidade Federal de Sergipe

Doutor em Engenharia e Gestão do Conhecimento pela Universidade Federal de Santa Catarina (2020), Mestre e Graduado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (2015) e Universidade Federal de Sergipe (2011), respectivamente. Graduado em Tecnologia em Informática e Gestão da Informação pela Universidade Tiradentes (2008). Professor e Vice-Chefe do Departamento de Engenharia de Produção e professor do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação, ambos da Universidade Federal de Sergipe. Concentra pesquisas na gestão e melhoria dos Serviços tendo a Experiência do Cliente, Experiência do Colaborador e as diretrizes e elementos da Gestão do Conhecimento do Cliente como base para este fim. (Texto informado pelo autor)

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Published

2024-10-22

How to Cite

SANTOS, Vitória Regina da Paixão; MUNIZ, Emerson Cleister Lima. Using Off-Page SEO to improve a retail company’s positioning in internet searches. Cadernos UniFOA, Volta Redonda, v. 19, n. 54, p. 1–13, 2024. DOI: 10.47385/cadunifoa.v19.n54.4944. Disponível em: https://unifoa.emnuvens.com.br/cadernos/article/view/4944. Acesso em: 12 nov. 2024.

Issue

Section

Tecnologia e Engenharias

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