ECOJUSTICE GAME: TEACHING ENVIRONMENTAL JUSTICE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47385/praxis.v14.n27.3950

Abstract

The environmental distributive conflicts are the object of environmental justice. Is it possible to make this issue a teaching content under an interdisciplinary approach? Taken from the perspective of the training of higher education students in the legal and biological areas, these questions motivated to investigate how gamification can be considered a strategy for the optimization of teaching in order to the analysis of environmental problems experienced by society. Thus, the research conducted has as object the game ECOJUSTICE, with content and objectives that support a Quiz Game on a digital platform, where players must answer multiple choice questions on interdisciplinary socio-environmental themes, that use legal knowledge of branches of Brazilian Law. The results obtained with the application of the game demonstrated its effectiveness as a resource capable of producing knowledge, awakening critical reflection and developing attitudinal competences with the sample of participating students.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Taciana Santos Lustosa, UniFOA - Centro Universitário de Volta Redonda

Mestranda em Ensino em Ciências da Saúde e Meio Ambiente do UniFOA.

Pós-graduada em Direito Processual Civil pela UCAM - Universidade Cândido Mendes

Pós-graduada em Direito em Direito do Trabalho e Processo do Trabalho pela UCAM - Universidade Cândido Mendes

Graduada em Direito pela Universidade Federal Fluminense (UFF).

Servidora Pública Federal do Tribunal Regional do Trabalho da 1ª Região no cargo de Oficial de Justiça Avaliador (desde 2009).

Foi Procuradora do Município de Barra Mansa pelo período de cinco anos (2004 a 2009).

Foi Professora da Faculdade de Direito do UNIFOA – Centro Universitário de Volta Redonda

Foi Professora da Faculdade de Direito do UGB - Centro Universitário Geraldo Di Biase

Adilson Pereira, UniFOA - Centro Universitário de Volta Redonda

Doutorado em filosofia - área de Ética - UGF/RJ, Mestrado em filosofia, área de Ética, Especialista em História da Filosofia UGF/RJ, Licenciatura em Filosofia - UNIFAI /SP. MBA em RH e Marketing - UGF, Docente Ensino Superior da FAETEC/RJ - atuando no Ensino Médio da Escola Técnica Estadual Amaury César Vieira, Docente no Mestrado Profissional em Ensino de Ciências da Saúde e do Meio Ambiente - UniFOA. Experiência como Docente do Ensino Superior na área de Saúde (Graduação em Medicina, Enfermagem e Educação Física), na área jurídica (graduaçõ em Direito), além da experiência docente em Cursos de Pós-Graduação da Área de Saúde, Jurídica, Gestão e Educação. Membro do Banco de Avaliadores do INEP/MEC na qualidade de Avaliador Institucional e Avaliador dos Cursos.

Published

2022-08-11